Ha nagy a kánikula és éppen nem a vízparton hűsöltök, töltsétek el az időt egy kis alkotással! Amíg nem tudtok igazi vízbe csobbanni, nyomdázzatok halacskás képet! Fessetek magatoknak egy hűvös kék tavacskát tele kis halakkal. Közben a karikákkal is megismerkedhettek!A kicsi gyerekeknek még nehéz az ecsetet használni, ezért első lépésként gyakran adunk szivacsot a kezükbe festésnél. Ezzel aztán boldogan pacsmagolhatnak, könnyen fognak boldogulni vele, ráadásul nagyon szép hatást érhettek el a papíron.
Hogyan nyomdázzatok halacskás képet?
Először is készítsetek elő többféle árnyalatot, amilyen a tó színéhez illik. Ha voltatok nem régen kirándulni tóparton, emlékezzetek vissza együtt, milyen színű volt a víz! Használhattok kéket, zöldet, lilásat, fehéret és persze kísérletezhettek ezek összekeverésével is. Befőttes üveg kupakok tetejében jégkrém pálcikákkal nagyon jól lehet kevergetni a színeket.
Ezután fogjatok egy sima mosogatószivacsot és a sarkát kicsit mártsátok a festékbe. Nyugodtan hagyhatod próbálkozni a gyerkőcöt, ezt nemigen tudja elrontani, hiszen a szivacsot lehet alig, vagy erősebben odanyomni, végighúzogatni, mindig másféle mintázatot fog kiadni – és éppen ettől lesz szép a mű.
Egyszerre végigmehettek egy színnel, aztán a következővel, így látványosan szépül majd a tó (folyó, tenger).
Amíg szárad a festmény, elkészíthetitek a halacskákat. Keressetek otthon olyan tárgyakat, amik kör formájúak és körül tudjátok őket rajzolni (pl.: poharak, margarinos doboz, konzervdoboz, befőttes üveg teteje stb.). Tegyétek őket különböző színű papírokra, így sok-sok eltérő színű és méretű karikát kaptok. Nézzétek is meg, melyik a legnagyobb, a legkisebb…A karikákat ezután hajtsátok félbe és vágjátok ketté – félkör lett belőlük. A félköröket pedig ragasszátok fel halacska formában. Melyik halacska úszik jobbra és melyik balra?
Zöld papírból növényeket is vághattok a tóba, a kisebbek téphetik is a csíkokat! Melyik halacska bújt el a növény mögé?
- A gyerekek megismerik, megnevezik a színeket
- Megismerkednek a kör fogalmával, a térbeli kör formájú tárgyat leképezik síkban.
- Összehasonlítják a kör formák méretét, alkalmazzák a „kisebb”, „nagyobb”, „legkisebb”, „legnagyobb” esetleg „ugyanakkora” fogalmakat.
- A festés és a vágás során fejlődik finom-motorikájuk (az ujjaik finom mozgása, amelyre majd az írásnál nagy szükség lesz), szem-kéz koordinációjuk
- Fejlődik vizuális kultúrájuk, képalakításuk (harmonikus színösszeállítás, a figurák egyenletes elosztása a lapon stb.)
- Megismerkednek a jobbra-balra fogalmakkal, gyakorolják a téri irányok megnevezését (mögötte, előtte stb.)
- Játsszátok azt, hogy ti vagytok a halacskák, akik nem adnak ki hangot! Mutogassátok el egymásnak, mit szeretnétek (pl: kérek egy pohár vizet)!
- Próbálj meg hang nélkül magánhangzókat formálni (A, Á, Ó, Í, E). Vajon kitalálja-e a gyerkőc, melyiket mondod?
- Mondjatok végig egy levegővel egy mondókát! Például ezt:
Esik eső aj-jaj-jaj!
Mindjárt itt a zivatar!
Tüzes villám cikázik,
aki nem fut, megázik!
Töltsétek le a hajókkal és halacskákkal kapcsolatos feladatlapokat!

Készíts
a vízi élőlényekkel kapcsolatos
nyomtatható
játékokat
a gyerekeknek!
Fedezzétek fel együtt a természet kincseit 5 érdekes játékon keresztül!
A kipróbált ötletekért ajándék is jár!
