Ugróiskola másképp

Ugróiskola másképp

posted in: Mozgás, Tavasz | 0

A hagyományos ugróiskolát már biztosan mindenki ismeri – de egy kis ötleteléssel sokféle játékot kitalálhatunk, ami hasonló az ugróiskolához, mégis egy kicsit más. Kicsiknek egyszerűbb, nagyobbaknak bonyolultabb – a lényeg az örömteli játék és persze közben a “láthatatlan” képességfejlesztés.

A legegyszerűbb változat: rajzoljatok sok-sok négyzetet (vagy akár karikát) egymás után hosszú sorban. Ezeken aztán különböző módon lehet végighaladni. A rajzolásnál figyeljetek a gyerekek lábméretére, illetve, hogy át tudjanak ugrani, lépni egyik négyzetből a másikba! Magyarázat helyett mondd a gyerekeknek, hogy utánozzanak téged, aztán mutass egy-két variációt – végül hagyd őket próbálkozni! Valószínűleg sok ötletük lesz még, ami nekünk talán eszünkbe sem jut!

– Lehet egyszerűen csak végigsétálni úgy, hogy ne lépjetek a vonalakra,

– aztán kicsit gyorsabban végigszaladni,

– oldalazva végighaladni először csak lépegetve, majd kicsit gyorsabban, akár keresztlépésekkel,

– nagyobban megpróbálhatnak ugyanígy oldalazva végigszökdelni is – ekkor egyszerre kell a két lábat felemelni. Könnyebb változat, ha mindkét láb ugyanabban a négyzetben van, nehezebb, ha külön-külön négyzetben.

– lehet páros lábba előre végigszökdelni, vagy óvatosan hátra, esetleg úgy, hogy minden négyzetbe érve egy negyed fordulatot teszünk.

– megpróbálhattok egy lábon végigszökdelni, akár váltakozva is: két szökdelés jobb láb, két szökdelés bal láb,

– talpon-tenyéren végigmászni, (ekkor sem szabad érinteni a vonalakat).

Lehet váltogatni is a páros lábon és egy lábon való szökdelést. Segítségül rajzoljatok 1 és 2 pöttyöt a négyzetekbe. 1 pötty – 1 láb, 2 pötty – 2 láb.

Ha már jól megy az egyenes vonalban való haladás, akkor rajzolhattok egy kanyargós kígyót is, ugyanígy négyzetekre felosztva. Ismételjétek meg a fenti feladatokat – ezúttal ide-oda kanyarodva. Most még jobban kell figyelni!

Ha meguntátok az ugrabugrát, gurítsatok végig rajta egy labdát, vagy akár ki is színezhetitek a hosszú kígyót!

mirejoez

Ezekkel a játékos feladatokkal a gyerekek megtapasztalják testük határait, tudatosítják magukban testrészeik elhelyezkedését. Egy csomó információt gyűjtenek arról, milyen irányba, mekkora erővel kell elmozdulniuk, hogy a kívánt helyre érkezzenek. Mindezt jó, ha egyedül, önállóan, sokszor próbálkozva tehetik, mindenféle utasítgatás, értékelés nélkül. Hiszen ez csak játék! Azt pedig, hogy valójában sokkal többről van szó, elég, ha mi tudjuk. 🙂

Leave a Reply