Koszorú sütiformákból

Koszorú sütiformákból

Akár sütikészítés közben is, amíg arra vártok, hogy kisüljön a finomság elkészíthetitek ezt a vidám kis adventi ablakdíszt. Ugye van egy-két karácsonyi sütikiszúró formátok (fenyőfa, csillag, harang)? Akkor már csak egy kis festék szükséges hozzá és kezdődhet az alkotás!

Néha nehéz kivárni, amíg megsül a várva várt finomság! Várakozás közben keressétek elő a sütiformákat, meg egy-két kistányért a festékeknek. Add nyugodtan a gyerekek kezébe a kiszúró formákat: hadd mártogassák a festékbe és nyomkodják a papírra! Egyáltalán nem baj, ha egyik-másik kicsit felemásra sikerül!

ablakdísz sütiformákból

Ha megszáradtak a lenyomatok, vágjátok őket körbe! Itt is érvényes, hogy nem baj, ha cikkcakkos lesz a forma széle! A lényeg az alkotás öröme és az, hogy sokat ügyesednek közben a gyerekek!

Ha szeretnétek egy kicsit csillogóbbá varázsolni a dekorációt, ragasztózzátok be a kivágott formákat és szórjatok rá csillámport!

Készítsetek annyi formát, hogy körbe tudjátok rakni egy papírtányér szélére!

Először vágjátok ki a papírtányér közepét, majd ragasztgassátok fel a formákat!

Ugye, szép lett? És nem is kellett hozzá sok minden! Ha jól szórakoztatok közben, már biztosan megérte, de nézd csak, mennyi mindenben ügyesedtek még a gyerekek:

mire jo ez zöld

  • Formaazonosítás, alakészlelés fejlődése: a sütiforma lenyomata meglátszik a papíron, így tudatosul a gyerekekben, hogy a két “forma” tulajdonképpen “egyforma” (persze ezt nem kell ilyen bonyolultan megfogalmazni, sőt: sehogyan sem kell, de a gyerekekben ez – szintén bonyolult folyamatok által – éppen így rögzül. Ha sok ilyen alkalomra kerül sor játék, foglalkozás közben, akkor rögtön tudni fogják majd első osztályban, hogy a táblán látható A betű ugyanolyan, mint a könyvben nyomtatott A.
  • A kör forma érzékeltetésére többféle mód is kínálkozik: körbesimíthatjuk a papírtányér szélét, gurigázhatunk vele az asztalon: “kör formája van”, “karika”, “kerek”, sőt “kerék” – szerintem egyik megfogalmazás sem helytelen, hiszen mindegyik ugyanarra a formára utal. Kivágjuk a kör belsejét a recés minta szélén haladva: körbe-körbe vezetjük az ollót. Kirakosgatjuk a formákkal a karikát: így némelyik fejen áll. Át is kukucskálhatunk a kivágott karikán.
  • A sok-sok kézzel végzett tevékenykedés egyre ügyesebbé teszi a gyerekek ujjacskáit – ez fontos lesz majd a ceruza használatánál!
  • Együtt vagyunk, készülődünk, remélhetőleg ráérősen, lazán, nem sietve, nem fontoskodva, hanem hagyva a gyerekeket saját elképzeléseik szerint alkotni – és ettől  lesz igazán jó a közös “munka”.

Jó időtöltést kívánok!

Leave a Reply